Očkování na očkovacím místě - centrální rezervační systém
publikováno: 9. 4. 2021
Kdo se do něj registruje a jak?
Informace v českém znakovém jazyce naleznete na YouTube kanále Ministerstva zdravotnictví.
Na portále centrálního rezervačního systému, který naleznete na stránce crs.mzcr.cz, se můžete objednat na testy (antigenní, PCR) k průkazu onemocnění covid-19 nebo se objednat na očkování proti onemocnění covid-19. Dále na tomto portálu naleznete základní informace o onemocnění covid-19 a současné epidemické situaci.
Objednání se na očkování přes CRS
Centrální rezervační systém (CRS) poskytuje zájemcům možnost registrace a rezervace k provedení očkování. Registrace je online registrační formulář pro osoby indikující jejich zájem a souhlas s očkováním, s nutným vyplněním údajů pro prioritizaci. Z registrace je vypočteno bodové skóre, které spolu s plánem dodávek očkovacích látek určuje, kdy je osoba vyzvána k rezervaci na konkrétní termín.
Zájemci, kteří se objednávají přes CRS:
- osoby starší 70 let
- osoby starší 65 let – od 14. dubna 2021
- osoby s chronickým onemocněním (Více informací viz samostatný článek o očkování chronicky nemocných osob)
- zdravotničtí pracovníci
Zájemci, kteří se neobjednávají přes CRS:
- imobilní osoby, které se ze zdravotních důvodů nemohou dostavit na očkovací místo (musí kontaktovat praktického lékaře)
Nevíte-li si rady, poproste o pomoc s objednáním někoho ze svých blízkých, svého praktického lékaře, obecní úřad, neziskovou organizaci pomáhající seniorům, po předchozí domluvě lékárnu či zavolejte na linku 1221 (každý den od 8 do 19 hodin).
Registrace
Nejprve je nutné provést registraci na stránce registrace.mzcr.cz. Tou se zařadíte do registru zájemců o očkování na vámi vybrané očkovací místo.
- na stránce registrace.mzcr.cz zadejte své telefonní číslo a zaškrtněte souhlas se zpracováním osobních údajů
- na uvedené telefonní číslo obdržíte v SMS PIN kód, který v dalším kroku zadáte do systému
- vyplňte do formuláře vaše základní údaje, vyberte si očkovací místo a zaškrtněte skupinu osob, do které patříte (věk, profese, zdravotní stav)
- pokud bude vaše registrace vyhodnocena jako platná, obdržíte na obrazovce potvrzení platné registrace (systém neodesílá potvrzení e-mailem)
Následně prosím čekejte. Jakmile bude mít vámi vybrané očkovací místo volné očkovací látky, přijde vám SMS obsahující kód PIN2.
Rezervace termínu
- pokud vám přijde SMS s kódem PIN2, zarezervujte si do 72h termín na stránce rezervace.mzcr.cz
- když neprovedete rezervaci do 72 hodin, jste vrácen/a zpět do registrace a čekáte na novou SMS z očkovacího místa s výzvou k rezervaci termínu
- vrácen/a do registrace můžete být maximálně 3x, poté vaše registrace zaniká a je nutné ji v případě trvajícího zájmu o očkování provést znovu
- když neprovedete rezervaci do 72 hodin, jste vrácen/a zpět do registrace a čekáte na novou SMS z očkovacího místa s výzvou k rezervaci termínu
- na rezervace.mzcr.cz zadáte číslo pojištěnce a PIN2
- pokud bude PIN2 5x zadán chybně, bude zablokován a bude nutné provést novou registraci
- následně si zvolíte datum a čas očkování na místě, které jste si při registraci vybral/a
- termín druhé dávky se vytvoří automaticky
- pokud jste vyplnil/a e-mail, obdržíte potvrzení o platné rezervaci také e-mailem
Pokud vyžadujete změnu očkovacího místa, je nutné provést novou registraci, případně požádat o asistenci linku 1221 (každý den od 8 do 19 hodin).
Pokud máte dotazy nebo problémy ohledně centrálního rezervačního systému obraťte se na asistenční linku 1221, která je k dispozici každý den od 8 do 19 hodin.
Často kladené dotazy
Registrace
Co mám dělat, když nemám telefon?
Obraťte se na asistenční linku 1221 (každý den od 8 do 19 hodin).
Nedostal jsem SMS s PIN pro ověření telefonního čísla
1) Zadal/a jste špatně telefonní číslo. Na stránce registrace.mzcr.cz zadejte správné telefonní číslo.
2) Nastala chyba v systému. Klikněte na „zaslat znovu” pod tlačítkem „potvrdit”.
Dostal jsem SMS s PIN pro ověření mého telefonního čísla, ačkoliv jsem neprováděl registraci
Jiná osoba udělala chybu v zadávání svého čísla a náhodně uvedla Vaše, považujte prosím tuto SMS za bezpředmětnou.
Kód mi přišel, ale nefunguje
Chvíli počkejte a poté znovu zadejte telefonní číslo na registrace.mzcr.cz. Vyčkejte na SMS.
Nebylo vaše číslo pojištěnce akceptováno systémem?
Ověřte, že jej zadáváte správně bez mezer a jiných znaků. Pokud ani v tomto případě není systémem akceptováno, obraťte se na asistenční linku 1221 (každý den od 8 do 19 hodin) nebo na podporu CRS prostřednictvím e-mailu crs-podpora@nakit.cz.
Nebyl váš e-mail akceptován systémem?
Váš e-mail nebyl zadán ve správném formátu.
Co mám dělat když jsem zdravotnický pracovník a systém mou registraci odmítá?
Pravděpodobně nejste uveden v Národním zdravotnickém informačním systému:
- Požádejte svého zaměstnavatele o provedení nápravy.
- Kontaktujte Helpdesk ÚZIS pro prověření informací o své osobě v registru.
Jsem pedagogický nebo nepedagogický zaměstnanec, kde mohu získat přístupový kód?
Přístupový kód získáte od svého zaměstnavatele.
Jsem registrován, ale raději se chci očkovat u svého praktického lékaře.
Žádáme o nerušení registrací a rezervací termínů na očkovacích místech. Je tím narušena distribuce očkovacích látek a může dojít k jejich nespotřebování a znehodnocení.
Rezervace
Kdy dostanu zvací SMS?
Každý registrovaný zájemce obdrží zvací SMS zprávu s PIN 2 v okamžiku, kdy pro něj bude na vybraném očkovacím místě volný termín a očkovací látka k dispozici.
Zvací SMS budou odesílány postupně dle následujících 2 kritérií:
- dle dostupnosti vakcíny a termínu na očkovacím místě dle registrace
- dle věku občana sestupně (od nejstarších)
Podle těchto kritérií budou zvací SMS rozesílány průběžně, bez zvací SMS není umožněno rezervovat termín.
Kdy zůstává kód PIN 2 platný?
Po obdržení kódu PIN 2 máte 72 hodin na provedení rezervace termínu. Pokud tak neučiníte, jste automaticky vráceni zpět a znovu čekáte na obdržení zvací SMS s novým kódem PIN 2. Zájemce o očkování, který byl systémem třikrát vrácen zpět k provedení rezervace termínu a nevyužil příležitosti, je z registrace vyřazen. Pokud jeho zájem přetrvává, provádí registraci znovu, na základě věku je poté zařazen na stejné místo v soupisu registrací na vybrané očkovací místo.
PIN 2 se mi zablokoval, co mám dělat?
PIN 2 se zablokoval z některého z těchto důvodů:
- Je 5x špatně zadaný kód PIN 2 - proveďte novou registraci
- Je vytvořena nová registrace a všechny předchozí jsou označeny jako zablokované - použijte PIN 2 poslední platné registrace
- Je vytvořena nová registrace, ale již existuje předchozí registrace s platnou rezervací termínu. Nová registrace je označena za zablokovanou. - zkontrolujte svou rezervaci a připravte se na provedení očkování, na novou zneplatněnou registraci již neberte zřetel
Jak mohu změnit termín rezervace?
Změnu termínu či jakékoliv další změny v rezervačním systému je možné provést prostřednictvím asistenční linky 1221 (každý den od 8 do 19 hodin) nebo s podporou CRS prostřednictvím e-mailu crs-podpora@nakit.cz.
Jak mohu řešit nestandardní situace?
Nestandardní situace řešte s asistenční linkou 1221 (každý den od 8 do 19 hodin) nebo s podporou CRS prostřednictvím e-mailu crs-podpora@nakit.cz., např. pokud se rozhodnete:
- chcete změnit termín očkování
- chcete zrušit termín očkování
- chcete změnit očkovací místo
nebo pokud nastanou Vámi nezpůsobené situace, např:
- byl mi změněn nebo zrušen termín očkování (na základě rozhodnutí očkovacího místa např. nedostatek očkovací látky, technické potíže apod.).
Zapomněl jsem nebo ztratil termíny k očkování
Řešte s asistenční linkou 1221 (každý den od 8 do 19 hodin) nebo s podporou CRS prostřednictvím e-mailu crs-podpora@nakit.cz. Pro Vaše jednoznačné určení použijte v komunikaci číslo pojištěnce.
Chci zrušit nebo změnit termín rezervace
Řešte s asistenční linkou 1221 (každý den od 8 do 19 hodin) nebo s podporou CRS prostřednictvím e-mailu crs-podpora@nakit.cz. Pro Vaše jednoznačné určení použijte v komunikaci ID rezervace, případně číslo pojištěnce.
Mám provedenou rezervaci a chci změnit očkovací místo
Je nutné provést novou registraci, případně požádat o asistenci linku 1221 (každý den od 8 do 19 hodin) nebo zaslat žádost na podporu CRS e-mailem crs-podpora@nakit.cz. Pro Vaše jednoznačné určení použijte v komunikaci ID rezervace, případně číslo pojištěnce.